Zapojenie vašich fanúšikov do diania na sociálnych médiách je prvým krokom k vytvoreniu pevných vzťahov so zákazníkmi. Sociálne médiá v skutočnosti umožňujú značkám jedinečnú príležitosť spojiť sa so spotrebiteľmi ako nikdy predtým.
Prostredníctvom príspevkov, príbehov a odpovedí na komentáre môžu spoločnosti na sociálnych sieťach spoznať svojich zákazníkov či fanúšikov, zodpovedať ich otázky či zdieľať vynaliezavý obsah. Sociálne médiá môžu byť často zmesou služieb zákazníkom a osobnosti značky, vďaka čomu sú mimoriadne efektívne, ale rovnako náročné, čo sa ich správy týka.
Aj keď sú sledovatelia radi informovaní o predaji alebo propagačných akciách značky, zároveň sa chcú pobaviť i čo to nové naučiť a dozvedieť. Z tohto dôvodu musia byť spoločnosti opatrné pri výbere účtu, ktorý je nielen relevantný, ale aj reprezentatívny pre značku. Silná angažovanosť vašich fanúšikov na sociálnych sieťach súvisí aj s ich väčšou lojalitou vašich fanúšikov. Obsah, ktorý zverejníte, ich často môže priviesť až na váš web, kde si produkt kúpia a zvýšia váš predaj.
Čo je angažovanosť v sociálnych sieťach?
Angažovanosť v sociálnych médiách možno najlepšie opísať ako meranie verejných zdieľaní, označení páči sa mi to a komentárov. Metriky zapojenia sa často používajú na hodnotenie výkonu sociálnych médií, ale nie vždy sa tieto výsledky prejavia aj v predaji.
Metriky zapojenia do sociálnych médií však môžu odhaliť kľúčové poznatky o lojalite zákazníkov a identite značky a mnoho iných potrebných informácií, aby ste vedeli, čo používať a ako ďalej pracovať s obsahom na sociálnych sieťach.
Najlepšie tipy, ktoré zvyšujú zapojenie sa do sociálnych médií
Majte harmonogram a pravidelne uverejňujte príspevky
Uverejňujte bohatý obsah
Prvý krok k zvýšeniu online zapojenia sa začína kvalitou obsahu. Či už sú to sledovatelia alebo fanúšikovia značky, ľudia chcú vidieť vzrušujúci a relevantný obsah. To znamená, že firemné účty by sa mali usilovať o vytváranie interaktívnych a pútavých príspevkov.
Používatelia sociálnych médií sú oveľa pravdepodobnejšie zapojení do obsahu, ktorý vyvoláva emocionálnu reakciu. Príspevky, ktoré sú krásne, inšpiratívne alebo vtipné, majú väčší potenciál vyvolať záujem divákov a na oplátku za ne dostanete lajk, komentár alebo zdieľanie.
Motivujte zapojenie
Povzbuďte používateľov sociálnych médií, aby sa zapojili do vášho obsahu, jednoduchým požiadaním. Toto je samozrejmosť, ktorú by mal využívať každý účet značky.
Keď na konci každého príspevku pridáte výzvu na akciu, je oveľa pravdepodobnejšie, že používateľom sa príspevky budú páčiť, budú ich komentovať a zdieľať so svojimi priateľmi. Značky môžu byť dokonca kreatívne vytváraním súťaží či darčekov, kde od účastníkov vyžadujú, aby zdieľali konkrétny príspevok s dvoma alebo viacerými ľuďmi, aby sa mohli zapojiť do súťaže.

Odpovedzte na všetky komentáre – alebo aspoň na niektoré
Zamyslite sa nad zapojením do sociálnych médií, ako je napríklad konverzácia: začína sa výzvou k akcii a pokračuje sa v nej. Skvelým spôsobom, ako zosilniť hlasy nasledovníkov a vylepšiť spätnú väzbu, je odpovedanie na komentáre.
Či už je váš firemný účet nováčikom alebo overeným, je nevyhnutné, aby sa váš tím sociálnych médií usilovne snažil odpovedať na niektoré alebo všetky komentáre. Odpovedanie komentátorov nie je len vynikajúcim zákazníckym servisom, ale tiež povzbudzuje ostatných, aby sa zapojili do konverzácie, a tak podporili zapojenie.
Účet aktívne zapojený do sledovateľov má väčší potenciál na budovanie pevnejších vzťahov so zákazníkmi a vytváranie vplyvnej prítomnosti na sociálnych sieťach.
Zdieľajte vizuálny obsah
Bez ohľadu na platformu sa ľudia radi pozerajú na vizuálny obsah. Fotografie a videá sú jednoducho pútavé. Tvorte jednotnú a peknú grafiku s pútavým claimom-sloganom tak, aby si ju ľudia spájali s vašou značkou. Nezabudnite pridať nejakú zaujímavú či poučnú informáciu a úspech sa dostaví okamžite, prinajlepšom sa stane váš obsah virálnym a ľudia ho budú zdieľať naďalej.
Ak sa budete držať týchto piatich ľahko sledovateľných krokov, váš obsah môže byť zahltený činmi. Aj keď rast sociálnych médií môže chvíľu trvať, pri silných a dôsledných opatreniach je nárast angažovanosti za dverami.
