Nepodceňujte súťaže na Instagrame: Účty so súťažami rastú o 70% rýchlejšie ako účty, ktoré ich nerobia. Okrem toho generujú tiež 65x viac komentárov a 3,5x viac lajkov ako bežné posty. Pozrite si niekoľko tipov, ako vytvoriť úspešnú a zmysluplnú súťaž na Instagrame – od pravidiel, cez motiváciu účastníkov a ich ľahké zapojenie až po podporu súťaže reklamou. Uvidíte, nebude to zabitý čas.
Zatiaľ čo Facebook je pre podnikanie prostredníctvom sociálnych sietí stále číslo jeden, Instagram za ním v ničom nezaostáva. Vizuálna sieť má teraz 800 miliónov aktívnych používateľov mesačne a je najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou, zatiaľ čo jej rozsah nástrojov a možností tiež neustále rastie, čo diverzifikuje ponuku platformy. Instagram Stories má teraz 400 miliónov aktívnych používateľov denne. A keďže sa Instagram neustále rozširuje, rozširujú sa aj príležitosti osloviť ľudí prostredníctvom aplikácie – ak chcete na Instagrame zabezpečiť maximálny výkon, musíte zvýšiť mieru zapojenia. Rovnako ako všetky dnešné sociálne platformy aj Instagram využíva algoritmus, ktorý odmeňuje interakcie po interakcii s vyšším dosahom a vyššou expozíciou v rámci aplikácie. Ak dokážete dosiahnuť väčšie zapojenie, zlepšujete výkonnosť svojho Instagramu.
Ako teda môžete zvýšiť zapojenie spoločnosti Insta? Jednou z možností, ktorú je potrebné zvážiť, sú súťaže Instagram:

Follow na profil + like či komentár k fotografii
Toto je jedna z najpoužívanejších a najviac efektívnych stratégií, pričom je zároveň najjednoduchšia pre zapojenie sa používateľov do súťaže. Jej princíp je jednoduchý: zverejníte fotku, v popise vyzvete ľudí, aby sa zapojili do súťaže komentárom. Zároveň musia splniť podmienku a byť vaši fanúšikovia. Môžu tiež označiť priateľa, ktorý by sa mal zapojiť do súťaže tiež. Nielenže získate nových followerov, ale aj vyššiu návštevnosť.

Využitie súťaže ako zdroja obsahu
Súťaž na Instagrame je skvelý spôsob ako nenásilne zbierať obsah zadarmo od fanúšikov, ktorý môžete neskôr použiť pri zdieľaní na sociálnych sieťach ako referencie či ako obsah do platených kampaní. Môžete používateľov, v rámci jednej podmienky, napríklad požiadať o vyfotenie sa s produktom, o vyfotenie produktu na tom a tom mieste, o vyfotenie vtipnej fotografie s produktom a pod. – kreativite sa medze nekladú. Princípom je požiadať publikum, aby vytvorilo obsah na svoju nástenku a označilo vás/použilo vami uvedený hashtag #. Tento typ súťaže je veľmi podobný tomu predchádzajúcemu. Rozdiel je v tom, že vyzývate k čo najväčšiemu množstvu označených kamošov, ktorí vás nemusia zákonite followovať. Proste čo najviac rozširujete svoju značku. Rozhodnutie o sledovaní však necháte na používateľoch. Pri podobnej súťaži je vysoká pravdepodobnosť, že sa povedomie o vašej značke dostane ešte ďalej ako pri verzii č. 1. Zároveň prirodzene získate nových followerov. Tento typ contentu môžete použiť aj bez súťaženia. Napríklad ako post na Medzinárodný deň priateľov (naozaj existuje a oslavuje sa 30. júna). Stačí vyzvať na označenie top priateľov a máte o interakciu postarané.