Ak chcete, aby vaše podnikanie bolo úspešné, nestačí mať len dobrý produkt alebo službu, musíte si tiež vybudovať dobrý vzťah so svojimi zákazníkmi. Nie je lepší zdroj príjmu, ako vracajúci sa zákazník, ktorý odporučil vašu spoločnosť svojej rodine či priateľom. Okrem poskytovania dobrých služieb zákazníkom existuje aj niekoľko ďalších spôsobov, ktoré môžu vlastníci firiem využiť na budovanie pevnejšieho vzťahu so svojimi zákazníkmi či klientmi. Aké sú to a ako fungujú, si dnes zodpovieme v našom článku.
Zvýšte počet interakcií
Ľudia si vás skôr zapamätajú a budú u vás nakupovať, ak s nimi budete komunikovať. Odpovedajte na správy, na komentáre, povzbudzujte ľudí k diskusii, klaďte otázky či nechajte ľudí hlasovať a vyjadriť svoj názor prostredníctvom ankety, doplnenej o zaujímavú infografiku. Ľudia tiež radi reagujú na otázky prostredníctvom komentárov, kde vkladajú svoje odpovede, názory, niekedy aj s priložením fotografie. Interakcia s publikom, s fanúšikmi a so zákazníkmi len zlepšuje vzájomné vzťahy. Navyše, takto ľuďom ukážete, že sú videní a vypočutí. Cítia sa viac cenení a vidia, že o nich prejavujete záujem, a preto sa k nakupovaniu u vás určite radi vrátia aj nabudúce.
Súťaže či vernostné programy pre zákazníkov
Ak chcete svojej spoločnosti zaručiť návratný zdroj príjmu, stojí za to zaviesť do svojich služieb vernostný program. Populárnym príkladom je ponúkanie kávy zákazníkom po tom, čo vašu kaviareň navštívia viackrát. Maloobchodníci a supermarkety majú tiež produkty ako vernostné karty, ktoré získavajú kredity v obchodoch, kedykoľvek si u nich zákazník kúpi. Pretože každý chce šetriť peniaze, kdekoľvek sa dá a takéto vernostné programy vaši zákazníci len ocenia. Ak si chcete vybudovať pevnejší vzťah so zákazníkmi, ktorý presahuje vaše typické vernostné programy, odporúčame vám občas prihodiť aj špeciálne odmeny. Budú prekvapením a zákazníci sa budú cítiť obzvlášť ocenení. Aj keď by to vaše podnikanie mohlo stáť trochu peňazí, nakoniec sa to nepochybne vyplatí. Ďalšou možnosťou sú súťaže. Vymyslite pútavú súťaž na sociálnych sieťach, nechajte ľudí zapojiť sa a získate nielen viac fanúšikov, ale aj potenciálnych zákazníkov a k tomu za minimálne náklady vybudujete love brand vašej značky.

Požiadajte o spätnú väzbu
Nie je neobvyklé, že sa rôzne spoločnosti pýtajú svojich zákazníkov, ako sa im u nich páčilo alebo, ako sa im páčili ich služby či produkty. Všetko je to o získavaní spätnej väzby. Tá nielen pomáha podnikom zistiť, kde by mohli zlepšiť svoje fungovanie, ale tiež zákazníkom ukazuje, že firme záleží na ich názore a poskytuje im kvalitný produkt/službu. Samotné požiadanie niekoho o zanechanie spätnej väzby niekedy znamená, že pravdepodobnosť, že zanechá pozitívnu a nie negatívnu reakciu, je vyššia. Majte na pamäti, že dobré recenzie sú dobrou vizitkou a informáciou pre ďalších zákazníkov, ktorí sú v procese rozhodovania či si váš produkt/službu kúpia, alebo nie.
Tvorte kvalitný a plnohodnotný obsah – na webe aj na sociálnych sieťach
Sociálne siete sú dnes kanálom prvého kontaktu, v ktorom prichádzajú zákazníci s vašou firmou a vašou ponukou do kontaktu častejšie, než napríklad hľadaním vášho webu a podobne. Presmerujte vašich fanúšikov zo sociálnych sietí priamo k nákupu vašich tovarov a služieb na webe tak, že budete tvoriť pravidelný a kvalitný obsah, ktorý zákazníka nielen zaujme, pobaví, ale aj naučí niečo nové. Nezabúdajte aj na propagáciu vašich tovarov a služieb, robte to však tak, nech to nevyzerá ako do očí bijúca reklama.
Existuje niekoľko rôznych tipov na vybudovanie lepšieho vzťahu so zákazníkmi. Niekedy na to ani nemusíte vynaložiť veľa financií, než úsilia, ktoré stojí kopu času a premýšľania. Ak si chcete ušetriť čas i peniaze, vyhodené za neefektívnu reklamu, zverte sa do rúk odborníkov. Pozrite si všetky naše služby a vyberte si tú, ktorú potrebujete. Spoločne nájdeme kreatívne riešenia pre všetky vaše problémy.
